3 fizio vježbe za vratnu kralježnicu koje će opustiti vaš vrat

March 26, 2020 - by mstedul - in Blog

No Comments

piše: Nika Fuketa, prvostupnica fizioterapije

Redovitim izvođenjem vježbi za vratnu kralježnicu prevenirati ćete i otkolniti bol.

Iako većina ljudi ima problema s vratnom kralješnicom, ona je pri istezanjima često zaboravljena pa vam stoga danas donosimo 3 jednostavna koraka za njezino rasterećenje. Svaki korak se izvodi polako i zadržava oko 30 sekundi.

Kako možete znati da dobro izvodite vježbu? Kad osjetite zatezanje znate da ste na pravom putu!

1) Vježbe istezanja vratne kralježnice

Vježbe istezanja vratne kralješnice vjerojatno većina ljudi zna, ali uvijek ih je dobro ponoviti. Izuzetno su efektne u povećanju opsega pokreta i poboljšanju cirkulacije vratne muskulature.

a) pokušajte bradom dotaknuti rame (kao da želite pogledati iza sebe)

b) pokušajte uhom dotaknuti rame

c) pokušajte bradu povući na prsa (ukoliko patite od vrtoglavica preskočite ovu vježbu)

d) pokušajte potiljak usmjeriti iza prema leđima (potreban oprez kod ljudi koji pate od vrtoglavica)

Također pri svakoj ovoj vježbi možete dodati lagani pritisak: u smjeru pokreta, kako biste produbili nateg. Pritisak provodite svojim dlanom u suprotnom smjeru pokreta, kako biste poboljšali cirkulaciju u vratnim mišićima.

Svaku vježbu izvodite polako i pokušajte zadržati 30 sekundi.

2) Istezanje levatora scapulae

Jednom rukom se primimo za lopaticu iste strane, pri čemu je lakat gleda prema stropu. Drugom rukom ćemo vršiti na lakat u smjeru koljena.

Pritisak vršite u smjeru koljena.

3) Opuštanje prsnog dijela kralježnice

Isprepletite prste na leđima, ispružite laktove i odmaknite ruke od leđa što više možete. Na taj način ćemo opustiti prsni dio, a aktivirati leđa, što će dodatno rasteretiti vratne mišiće.

Tijekom izvođenja vježbe pripazite da je glava u središnjoj ravnini.

Vježbe pokušajte provoditi 2 – 3 puta dnevno koristeći mikropauzu, ukoliko ste u uredu (ili kućnom uredu). Svaku vježbu izvodite sporo i pokušajte zadržati 30 sekundi. Ukoliko vam je o preteško, zadržite manje, ali svakako pokušajte da nije manje od 10.

Za smanjenje boli u vratu i povećanje pokretljivosti odlične rezultate imamo s Emmett tehnikom. Više o Emmettu pročitajte na: http://www.senzogym.hr/emmett-tehnika/

Za održavanje cijele kralježnice fleksibilnom predlažemo naš PostroTrening, koji će uskoro biti dostupan on line. Više o PosturoTreningu pročitajte na: http://www.senzogym.hr/posturotrening/

Ostanite doma, ostanite zdravi i održavajte svoju vratnu kralježnicu u odličnom stanju!

Share this article

mstedul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

×

Popunite obrazac i ubrzo ćemo Vas kontaktirati.