Često čujemo kako djeci nije dozvoljeno puzanje po podu jer pod nikad nije dovoljno čist...
Autor/i:
Ivana štedul, dipl. physioth., bacc. occup. therap.
04.05.2020.
Puzanje po podu kreće otprilike u 9-tom mjesecu bebina života i ne treba ga zamijeniti gmizanjem. Ukoliko Vaše dijete gmiže na način da se ručicama vuče po podlozi, a guza i nogice su spuštene na podlogu svakako ga pokušajte potaknuti na pravilno četveronožno puzanje. Ukoliko vam u tome zatreba pomoć, tu smo!
Puzanje je najbitnija motorička i senzorička faza za kasniji razvoj zbog:
utjecaja na posturalnu kontrolu,
recipročne pokrete
prevenciju deformacija te
konstantnog istraživanja ručicama po podlozi.
No, je li puzanje po sigurnim, mekanim krevetima i podlogama dovoljno ili dijete treba pustiti na pod?
U trenutku kad dijete počinje puzati njegova percepcija prostora se u potpunosti promijeni i to ga potiče na istraživanje. Tijekom puzanja po podu dobiva puno osjetilnih informacija.
Neke od njih su informacije o toplini i hladnoći podloge, teksturi podloge, konzistentnost (kamenčići, pijesak, trava). Dijete koje puže isključivo po mekanim i poznatim podlogama takvo iskustvo ne može dobiti.
Često čujemo kako se prije djeci nije dozvoljavalo puzanje po podu jer pod nikad nije dovoljno čist. Da, tijekom puzanja po podu često se dogodi da dijete pojede puno mucica i mrvica, s obzirom da se pincentni hvat, kojim ih hvatarazvija otprilike u istoj razvojnoj fazi kao i puzanje. No, sve mucice i mrvice će dijete probaviti, a na taj način zapravo desenzibilizira svoju usnu šupljinu, učiti o veličinama i teksturama i vježbati finu motoriku. Gledajte na ovo pozitivno jer na ovaj način dijete vam poomaže i u čišćenju. No šalu na stranu...
Pri puzanju u prostoru dijete razvija:
vizualno motoričku integraciju
konvergenciju i akomodaciju oka (što je kasnije izuzetno važno za čitanje i pisanje).
percepciju dubine (važna u motoričkom planiranju i kasnije u vožnji)
Prelaskom preko različitih prepreka i učenjem o veličinama, dubini, odnosima tijela i prostora, dijete mora motorički planirati što je bitno ne samo za razvoj dobre koordinacije i motoričkih vještina, nego i za razvoj kognicije zbog stalnog korištenja vještina ''problem solving-a''.
Dijete kroz igru i svakodnevne aktivnosti uči i povezivanje zvuka i izvora zvuka, s obzirom da može istražiti okolinu kada čuje nepoznatu buku. Primjerice kada padne lonac, dijete koje se aktivno kreće po prostoru će doći i istražiti što je to proizvelo zvuk i treba li se toga bojati.
Ukoliko dijete pustite da, primjerice, puže po travi koja krije toliko različitih podražaja kojih nema u našim domovima, zamislite samo što sve nauči tijekom takvog iskustva!
Dakle što više različitih tekstura, zvukova i podražaja dijete iskusi, što više zahtjeva i prepreka postoji u njegovoj okolini, to će djetetov mozak dobivati više stimulacije i bolje se razvija. Djeca uče vlastitim iskustvom kroz igru, a njihov mozak je toliko plastičan do 3. godine života da je šteta ne iskoristiti taj dar.
Naš besplatni 38-minutni video koji govori zašto je puzanje važno možete pogledati ovdje.
/sat/1 mjesec (samo za bebe od 10-12 mjeseci)/po ciklusu
ON-LINE TEČAJ
• 1 x 45 minuta uživo ili on - line - 1 sat = 500 kn (66,36 eura)
• Membership program uživo Zagreb 12 x 45 minuta u 3 mjesca + 3 x 45 minuta dodatne edukacije uz pitanja 2.250 kuna (298,63 eura)
• On-line BABYSTEPS Membership program (4 x 45 min + 1 x Q and A) - 900 kuna/119,45 € (samo u ljetnim periodima)
• On-line BABYSTEPS Membership program (12 x 45 minuta + 3 x 45 minuta dodatne edukacije uz pitanja) 2.225 kuna ( 298,63 €)
Naše dvorane u Karlovcu i Zagrebu. On – line program se odvija preko zooma u točno određenim terminima 1 x tjedno. Nakon prijave u 3 – mjesečni program šaljemo Vam šifru za edukacijsku platformu nba kojoj se nalaze dodatni video i audio materijali, tekstovi i sve ono što smatramo da je za tvoju bebu važno da znaš.
Lokacija/e:
Zagreb
Karlovac
On line sat
On line grupa
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.